Bevezető

A legelső Heimurinn játékot 2014 szeptember elsején játszottuk. Az akkor még csak szárnypróbálgatásnak induló játék hamar kampánnyá bővült, és végül több, mint százhúsz játékülést ért meg. Túlzás nélkül állíthatom, hogy ez a kampány a szerepjátékos pályafutásom legmeghatározóbb élménye és tapasztalata volt. Az elmúlt években több csapat is megfordult már Heimurinn világán, a szabályrendszer és a világ pedig ez idő alatt mindvégig formálódott az asztalnál tapasztaltak és a játékosok visszajelzései alapján. Úgy érzem, mostanra már megérett annyira, hogy mások számára is használható lehessen. Ha részletesebben is érdekel, hogyan indult és milyen szempontok és elképzelések mentén alakult ki ez az egész, és hogy a szabályrendszer egyes elemei milyen célokkal kerültek bele a rendszerbe, akkor ebben az lfg.hu-n megjelent 2016-os ismertetőben bővebben is olvashatsz a témáról, itt pedig a Heimurinn szabályrendszerét mutatom be és a „mit-miért” témát járom körbe.

A Heimurinn szabályrendszere és világa is saját kreálmány, ám a témában jártasok számos ismerős elemmel találkozhatnak. A szabályrendszer készítése során sokat merítettem például a Kard és Mágia, a Dungeons & Dragons és különböző d20 alapú rendszerek megoldásaiból, majd a nekem tetsző módon egybegyúrtam ezeket a saját elképzeléseimmel. Az eredmény egy olyan, 2d10-re épülő szabályrendszer lett, mely komplexitásában valahol a Kard és Mágia és a DnD 3.5 között félúton helyezkedik el. Minderről bővebben a Heimurinn szabálykönyv előszavában (itt) olvashatsz.

Heimurinn világa szintén számos ismerős elemet tartalmazhat azok számára, akik érdeklődnek az északi mitológiák és kultúrák iránt. A legjelentősebb embernépet – a svenkarok népét, akikre e játék is fókuszál – például főleg a viking, kelta és különböző germán népek kultúrköreiből gyúrtam össze, a hangulat megteremtésekor pedig azt hiszem az északi sagák, a skandináv mítoszok és történelmi ihletésű kalandregények voltak rám a legnagyobb hatással. Ezzel a célom az volt, hogy fogódzkodót nyújtsak a belépéshez. Ugyanakkor számos ikonikus elem szándékosan kimaradt ebből a világból (vagy megváltoztatásra került), hogy Heimurinn földje ne legyen lerágott csont az „északi veteránoknak” sem, és számukra is tartogathasson érdekességeket. Így a szakállas, vakmerő és harcias svenkarok mellett Heimurinn világán nomád, rénszarvasokat terelgető népcsoportoknak, barbár törzseknek és mindenféle kreatúrának is bőven jutott hely. Ezért, noha a világkép alapvetően emberközpontú, tévedés lenne azt képzelni, hogy az ember uralkodik ezen a barátságtalan világon – inkább éppen csak elboldogul valahogy. Minderről bővebben a Heimurinn világa könyv előszavában (itt) olvashatsz.

Végezetül kívánom, hogy használjátok és formáljátok a saját kedvetekre a kiadványokban leírtakat, és leljétek benne legalább annyi örömötöket, mint amennyit mi leltünk benne a játékostársaimmal!

Vélemény, hozzászólás?